Підписатися на RSS

Проект "Світова велич Кобзаря"

"Вся країна повита красою". Тарас Григорович Шевченко — великий син українського народу, гордість і слава його. Один із найталановитіших і найвидатніших письменників світу. Відомий він і як художник, а передусім — як полум’яний борець за щастя знедоленого українського народу. Тарас Шевченко — геніальний син українського народу. Крізь усе своє житні він проніс боротьбу проти пригноблення людей, проти знущання, намагався захистити знедолених людей. Вірші Т.Г.Шевченка читають учні 2-А класу

Передмова

Обличчя Шевченка знає кожен з нас ще змалечку й відчуває в ньому щось батьківське. Він був живою піснею, журбою і плачем. Усе його життя було важке і жорстоке, але він не падав духом і зміцнював – то піснею, то словом, то власним життям – безмежну любов до України. Шевченко всією душею любив свою Батьківщину і він завжди нагадував українцям про її славне минуле.Треба нам всім пам’ятати, що майже усе своє життя Шевченко жив за межами рідної землі, та своєї мови не тільки не забув, а підняв народне слово до вершин світового письменства.

«Учітесь,читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь!»

Тарас Григорович Шевченко прожив усього 47 років, із яких 24 був у кріпацтві, 10 років мучився в солдатській неволі на засланні і всього 13 років був вільною людиною.

Ми вчимося у Шевченка шанувати і любити рідну землю, рідний народ, рідну українську мову, рідних батьків.

У даному посібнику автор презентує навчально-виховний, міжпредметний проект, методику його проведення у початковій школі, а саме у другому класі, за темою: „Тарасова доля – то правда жива”.

Збірник розраховано на вчителів початкових класів та батьків, педагогів-організаторів, класних керівників та класоводів для проведення уроків , свят та класних годин.

Характеристика

За кінцевим результатом: теоретико-практичний.

За змістом: інформаційно – пізнавальний, навчально-виховний, міжпредметний.

За кількістю учасників: колективний (груповий).

За ступенем самостійності: пошуковий, творчий.

База реалізації проекту: ЗОШ І-ІІІ ст. № 6, 2-А клас.

Учасники проекту:

Учні 2 - А класу.

Учні початкової школи.

Вчитель початкових класів Сахнюк С.І.

Керівник гуртка літературного читання Рибіцька С. І.

Термін реалізації проекту: (короткостроковий).

Прогнозований результат

1. Підвищення результативності навчання з читання, української мови та формування різноманітних компетенцій (інформаційних, соціальних, комунікативних).

2. Посилення мотивації до навчально-пізнавальної діяльності з читання, української мови, образотворчого мистецтва.

3. Розвиток креативного мислення учнів, естетичного смаку.

Продукти проекту

презентація «Вся країна повита красою» (вміщені відеоматеріали декламування віршів, а також малюнки учнів до віршів Т. Г. Шевченка про природу)

книжка-розгортка «Сучасна дитина про Т. Г. Шевченка».

Завдання проекту

· дослідити грані таланту Великого Кобзаря;

· дізнатися більше про життєвий і творчий шлях поета;

· ознайомитися з новими творами Шевченка Т.Г.;

· дослідити з яких творів уривки, що вивчалися;

· провести опитування в 2-6 кл. «Що нам відомо про Тараса Шевченка»;

· спробувати свої можливості в написанні віршів;

· намалювати ілюстрації та виготовити аплікації до творів Тараса Григоровича;

· розучити пісні на слова Тараса Шевченка, а також пісні про Великого Кобзаря.

Мета проекту

· Розширити знання учнів про генія українського народу – Т. Г. Шевченка, про значення творчості, його прагнення допомагати пригнобленим;

· продемонструвати красу і чарівність Шевченкового слова;

· вчити дітей добирати необхідний матеріал з літератури;

· вдосконалювати техніку читання, збагачувати словниковий запас учнів;

· працювати над розвитком їх активного мовлення – виробляти в учнів уміння зв’язно висловлювати свої думки;

· розвивати їх акторські здібності в декламуванні віршів, художні та творчі здібності, пам’ять;

· прищеплювати почуття прекрасного,

· виховувати любов і повагу до світлого образу поета-мислителя Т. Г.Шевченка, до спадщини, яку він залишив;

· виховувати і підтримувати пізнавальну діяльність народознавчого і творчого характеру; естетичні та етичні норми поведінки,

· запалити в душі учнів вогник цікавості та поваги до історичного минулого українського народу, який допоможе духовно збагатити їх.

Етапи проекту

Підготовчий.

· Учні були попереджені за тиждень про тему проекту. Протягом цього часу вони:

· відвідують шкільну бібліотеку: переглядають фільми про дитячі роки поета, його картини;

· добирають інформацію та необхідні для роботи матеріали (енциклопедичні довідки, цікаві факти з науково-популярних видань та сайтів Internet) про життя і творчість Шевченка;

· читають, вчать напам’ять вірші Т. Г. Шевченка про природу;

· на гуртку літературного читання вправляються в декламуванні віршів.

Організаційний.

Учасники проекту готують необхідні для роботи матеріали.

Пізнавальний.

урок 1 – «Тарасова доля – то правда жива»

(читання)

Творчий.

урок 2 – «Сучасна дитина про Т. Г. Шевченка»

(розвиток зв’язного мовлення)

урок 3 – «Вся країна повита красою»

(образотворче мистецтво)

Підсумковий.

«У Кобзаревій світлиці»

(засідання гуртка літературного читання).

Ресурси

Матеріально-технічні:

комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, канцтовари.

Інформаційні:
Методична література:

1. Л.В.Зазуліна. Педагогічні проекти: Науково-методичний посібник, 2006, Хмельницький-Кам'янець-Подільський „Абетка-НОВА”.

2. Проектний день у початковій школі. // Початкова школа, 2006, № 5. - с. 28-30;

3. Метод проектів. // Початкова освіта, 2006, № 16;

4.Державний стандарт початкової загальної освіти від 20 квітня 2011 року // osvita.ua.

5.Білецький Д.М. Дитяча література. – К., 1967. – С.87-97.

6. Вашуленко О., Омельченко І. Урок літературного читання в 2 класі за новим підручником // Початкова школа. – 2013. - № 8. – С.5-9.

7. Голубовська І.В. Шевченкове слово на уроках читання в початковій школі // Волинь-Житомирщина: Історико-філологічний збірник з регіональних проблем. – 2010. – № 21. – С.282-290.

8. Гордієнко О.А., Шевчук Т.О. Ліричні твори на уроках читання в початковій школі // Педагогічна Житомирщина. - 2009. - № 1. – С.54-57.

9. Зязюн І.А. Виховання естетичної культури школярів: Навч. посібн. – К.: ІЗМН, 1998. – 156с.

10. Кизилова В.В., Пушко В.Ф. Дитяча українська література: Підручник для студентів вищих навчальних закладів. – Луганськ: Знання, 2006. – С.26.

11. Кіліченко Л.М. Українська дитяча література. – К.: Вища школа, 1988. – С.71-78.

12. Масол Л.М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика [монографія] / Л.М.Масол. – К.: Промінь, 2006. – 432с.

13. Мацапура В.І. Розкривати секрети художньої майстерності поета // Всесвітня літ. в середн. навч. закладах України. – 2006. - № 1. – С.11-16.

Енциклопедії.
Internet-ресурси.

Оцінка проекту

1. Оцінка вчителем: - проміжних та кінцевого результатів; - риторичних умінь; - значимість виготовленого продукту. 2. Оцінка запрошеними на презентацію (засідання гуртка літературного читання)- уміння представити проект; - значимість проекту; - можливість співпраці. 3. Самооцінка: - чого навчитися; - особистісний внесок; - що вдалося (аргументація); - що не вдалося (аргументація).

Галереї ""Світова велич Кобзаря""


/Files/images/ghgff.JPG

/Files/images/Безымянный bv.JPG




Shevchenko

Кiлькiсть переглядiв: 1678

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.